Friday, January 18, 2019

CRIMSON DREAMCASTER # 7


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Given the bounty hunter agreement with the Oneiroi for completed missions, Zigmund Zomnus requested Morpheus and Phantasos for a loan of three codexes each. In the case of the first, he received the codexes of Fantasy I, Optimism I and Fantasy II; in the case of the second, Crossbow I, Mask I and Katana II. With this equipment, he undertook the infected kingdoms; gathering red and yellow eyeballs for futher codex use. The Dream Parasites he would face had human bodies with the head of a tick, dressed in black with a magician's hood. They could also cast nightmare spells using violet eyeballs. Fortunately, they only knew the codex Counter Hope III, which unleashed itself as a black mist that infused a depressive paralysis to those who would breathe it; in actuality, the way in which they immobilized their victims to drain their reverie flux. They walked upright with an accelerated zombie pace while snarling like pigs. They had long hands with sharp nails that they also used as weapons. The victims of their scourge, who were bit by the neck like vampires, developed a leprous disease that ultimately consumed them until vanishing completely.

Previously warned by the Dream Gods, the Crimson Dreamcaster took the necessary precautions. On the side of Morpheus, the codexes Fantasy I and II were used to cure those infected with mystical reveries (the first for the newly infected and the second for the severe cases). In addition, he used the Optimism I codex to counteract the paralyzing effects of the victims. On the side of Phantansos, he used the Crossbow I codex as a distance weapon, the Katana II codex as a close range weapon and the Mask I codex protect himself from the the immobilizing gas. He visited several kingdoms with fantastic beings. In reality, the mental projection of Saffron City dreamers and their oneiric avatar; elves, angels, fairies, unicorns, etc. He healed the sick and annihilated the parasites he found in his path. Soon he vanquished all the demons and inoculated all the dream diseases. As for payment for his services, the Zs for his bounty were converted into paying off the loan codexes for the cured dreamers and wake hours for the tick heads that he transported in a sack.

ONÍRICO CARMESÍ # 7

Dado el acuerdo que tenía como Cazarrecompensas con los Oneiros por misiones cumplidas, pidió un préstamo a Morfeo y Fantaso de tres códices cada cual. En el caso del primero, recibió los códices Fantasía I, Optimismo I y Fantasía II; en el caso del segundo, Ballesta I, Máscara I y Katana II. Con este equipo emprendió hacia los reinos infectados; recogiendo globos oculares rojos y amarillos  para poder emplear sus códices más adelante. Los Parásitos del Sueño a los que se enfrentaría tenían cuerpos humanos y cabezas de garrapatas, vestidos de negro con capucha de mago. Aparte podían emitir hechizos de pesadillas utilizando ojos violetas. Por fortuna, sólo sabían el códice Contra Esperanza III, caracterizado como una neblina negra que infundía una parálisis depresiva a quien lo respiraba; en realidad, la manera que inmovilizaban a sus víctimas para drenar su flujo de ensoñación. Caminaban erguidos con paso zombi acelerado mientras gruñían como cerdos. Tenían manos largas con uñas afiladas que también utilizaban como armas. Las víctimas de su azote, a quien drenaban mordiendo en el cuello como vampiros, desarrollaban una enfermedad leprosa que los consumía hasta desaparecer. 

Avisado previamente de todo esto por los dioses del sueño, el Onírico Carmesí tomó las precauciones necesarias. Por el lado de Morfeo, disponía de los códices Fantasía I y II para curar a los infectados con ensoñaciones místicas (el primero para los recién infectados y el segundo para los casos más graves). Además utlizaba el códice de Optimismo I para contrarrestar los efectos de parálisis en las víctimas. Por el lado de Fantaso, disponía de la Ballesta I como arma a distancia, la Katana II como arma en la batalla corta y Máscara I para protegerse del gas inmovilizador. Visitó varios reinos con seres fantásticos. En realidad, la proyección mental de los soñadores de Ciudad Azafrán según su avatar onírico; elfos, ángeles, hadas, unicornios, etc. Curaba a los infectados y aniquilaba a los Parásitos que encontraba por el camino. Pronto logró vencer a todos los demonios e inoculó todas las enfermedades del sueño. En cuanto al pago por sus hazañas, las zetas recibidas se traducían en pagar  el préstamo de códices por las curaciones y horas de vigila por las cabezas de garrapatas que transportaba en un saco.

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