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With his ongoing training with
the Dream Gods, Zigmund Zomnus learned the last and most important magic he
would use: the codexes. Morpheus showed him a dream codex, Phobetor a nightmare
codex and Phantaso a weapon codex. Each codex consisted of a choreographed
movement with a respective number of red eyeballs (dream magic), violet
eyeballs (nightmare magic) and yellow eyeballs (weapon magic). The eye beholder
could only wish the choreographed object, which hence bore the name of the same
object in question. Even though the Crimson Dreamcaster could find many
eyeballs in the Dream World, the Oneiroi gods agreed to exchange new codexes
for every mission accomplished.
Regarding the agreement of wake
hours as a payment exchange for Zigmund’s narcolepsy, the Oneiroi demanded much
from their representative as his interest in the missions entrusted. At first,
Zigmund did not realize the importance of this task and thought that the first
three codexes would suffice to fulfill his missions. But he would later
discover the need for more. Which also meant more sacrificed hours of his real
life.
The coin value of his missions
was established beforehand by the Dream Gods in the dream currency known as Zs
(ruby characters portraying the mentioned letter). Due to Zigmund’s own
opportunism, the Crimson Dreamcaster passed from being the traditional classic
hero to a mere bounty hunter. Until then, the heroic tradition was passed from
generation to generation by narcoleptics with practically nonexistent awakening periods.
Hence why each accomplished mission gave Zigmund a salary paid in wake hours to
lead a normal life. The first bounties consisted of simple missions as a
part of his practice training. The missions were assigned in relation to the
codexes he had learned. In other words, a first mission where he had to exhibit
his dream magic, a second mission where he had to exhibit his nightmare magic
and a third mission where he must exhibit his weapon talents.
ONÍRICO CARMESÍ # 4
Continuando su entrenamiento con los dioses del sueño,
Zigmund Zomnus aprendía la última y más importante magia que utilizaría: los
códices. Morfeo le enseñó un códice de sueño, Fobétor un códice de pesadilla y
Fantaso un códice de armas. Cada códice comprendía de una kata coreografiada mediante
un número acumulado de globos oculares rojos (magia de sueños), globos oculares violetas (magia
de pesadillas) y globos oculares amarillos (magia de armas). El portador de los ojos podía
desear sólo el objeto coreografiado que, por consiguiente, llevaba el nombre
del objeto respectivo. Mientras que el Onírico Carmesí podía encontrar varios
ojos oculares en el mundo de los sueños, los Oneiros acordaron en intercambiar
códices por misiones cumplidas.
En cuanto al acuerdo de horas de vigila como
intercambio de pago para su narcolepsia, los Oneiros demandaban mucho de su
representante y el interés del mismo por las misiones. En un principio, Zigmund
no se percataba de este hecho y pensaba que los primeros tres códices bastarían
para cumplir sus misiones. Pero descubriría más adelante que más códices serían
necesarios. Que se traducía en más horas sacrificadas de su vida real.
El valor de las misiones era fijado por los Oneiros de antemano
en la moneda onírica llamada zeta (siendo caracteres rubís detonando la letra en
cuestión). Debido a su oportunismo vital, el Onírico Carmesí pasaba del héroe
clásico tradicional a un simple Cazarrecompensas. Hasta entonces la manta
heroica se pasaba de generación en generación por narcolépticos cuya fase
despierta era prácticamente inexistente. Por lo que cada misión cumplida le
daba a Zigmund un salario pagado en horas de vigila para que pudiese llevar una
vida normal. Las primeras recompensas cobradas consistían en misiones sencillas
para darle al Onírico Carmesí un chance a practicar sus nuevas habilidades. Se
le encargaron tres misiones en relación a los códices que había aprendido. Es
decir, una primera misión donde debía exhibir su magia del sueño, una segunda
misión debía exhibir su magia de pesadillas y una tercera misión donde debía
exhibir su talento de armas.
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